Wat een lange rijen!

Studenten die in augustus of september bij Dienst Studentenzaken (DSZ) zijn geweest kunnen het vast beamen, het was daar erg druk. Tijdens de eerste overleg-GV van dit collegejaar heeft Merle een vraag gesteld over de drukte. Het college gaf aan zich zelf ook te ergeren aan de lange rijen en beloofde een evaluatie. Inmiddels is de evaluatie ontvangen en gisteren besproken in de overleg-GV. Wij zijn blij met de evaluatie. Naar aanleiding van haar vraag zijn Merle en Pepijn om de tafel gaan zitten met medewerkers van DSZ. Veel van de aanbevelingen die ze hebben gedaan zien we nu terug in de evaluatie.

Zo worden tijdens drukke periodes bel- en e-mailwerkzaamheden niet meer aan de balie uitgevoerd maar in een kantoor bij DSZ. Op die manier komen balies vrij waar andere medewerkers studenten te woord kunnen staan. De capaciteit bij DSZ wordt ook uitgebreid zodat de vrijgekomen balies bemand kunnen worden. Daarnaast is de digitale balie bijna af, in deze kennisbank kunnen studenten de antwoorden op veelvoorkomende vragen terugvinden. Verder worden de wachttijden duidelijker gecommuniceerd naar studenten voordat ze bij DSZ aankomen. Je kan hierbij denken aan berichten op de website of social media. AKKUraatd is verheugd met de aanpak en hoopt dat de lange rijen hiermee tot het verleden behoren.